Procesul din spatele unei analize SEO

O analiza SEO a competitorilor inainte de crearea si implementarea strategiei este importanta in procesul dezvoltarii un site.

O analiza SEO initiala a competitiei este esentiala si va identifica corect strategiile, targeturile, audienta, oferind input fundamental pentru stabilirea strategiei per total. Despre acest proces stam de vorba cu specialitii in analiza SEO Mogu.

Analiza SEO este un instrument ce ajuta marketerii sa descopere cum pot imbunatati rankingul unui site in motoarele de cautare ale Google. Cu ajutorul analizei SEO se poate descoperi ce aspecte din strategia de optimizare functioneaza si care sunt obstacolele ce te opresc din a creste site-ul.

In functie de tipul site-ului, de industrie si de scopuri, procesul SEO si analiza SEO pot deveni complexe, intrand mai multi factori ca oricand in considerare. Pentru a facilita acest proces si pentru a-l face usor de replicat, controlat si documentat, am creat un plan cu toate activitatile si factorii ce trebuie luati in considerare. Iata, deci, cum faci o analiza SEO, incepand cu competitia, continuand cu potentialele cuvinte-cheie de targetat, dificultatea implementarii etc.

Analiza SEO consta in aceste patru etape

O analiza SEO completa on-site va genera un raport ale urmatoarelor caracteristici: titlu, descriere, continut, pagina, URL, tags H1, H2, H3, Meta Tag-uri, imagini, permalink-uri, pozitionarea in meta tags, lungimea titlului, agolmerarea de cuvinte-cheie in descriere, timpul de incarcare a paginii, sitemap, fisierele pentru roboti, datele Google Analytics. La final se creeaza un scor SEO total.

Daca vorbim despre o analiza SEO off-site, atunci se vor lua in calcul urmatoarele caracteristici: link-uri inbound (backlinks), linkurile indexate, cuvinte-cheie, sinonime, dificultatea si complexitatea cuvintelor-cheie, autoritatea domeniului si URL, varsta domeniului, share-ul in retelele sociale.

Procesul analizei SEO a competitorilor site-ului cuprinde aceste patru etape:

1)     Incepe analiza SEO cu identificarea competitiei in nisa ta

O analiza SEO incepe cu identificarea potentialilor competitori pe acelasi tronson SEO. Este important sa stii ca nu trebuie sa te limitezi la a aduna companii si site-uri ce ofera exact acelasi tip de content, servicii sau produse precum oferi si tu. Insa poate fi orice site ce intra in competitie cu tine in searchul de cuvinte-cheie targetate.

2)     Valideaza-ti competitia inainte de a incepe procesul de optimizare SEO

O data ce stii cu cine te lupti si cine este competitia ta online, analiza SEO poate continua. Validarea competitorilor presupune ca informatia adunata din varii surse sa fie validata, analizata si filtrata. Este momentul sa vezi ce competitori au ranking bun si daca au pe aceleasi cuvinte-cheie pe care le targetezi si tu.

In plus, in aceasta etapa din procesul analizei SEO a site-ului poti extinde lista de cuvinte-cheie potentiale de targetat pentru a performa keyword research-ul. Aici folosesti surse dincolo de cele pe care le-ai identificat deja la competitie si in datele tale de research organic. Vorbim despre surse pe care nici tu, si nici competitorii tai nu le au in ranking si care pot reprezenta, de altfel, noi oportunitati.

3)     Ce inseamna o analiza SEO? Inseamna si compararea ta cu competitia

Analiza SEO continua cu compararea cu competitorii tai. De indata ce stii ce competitie ai si de cuvinte-cheie potentiale poti targeta, pot face liste sa compari site-ul tau cu cel al competitiei tale. Acum poti folosi toate datele relevante sa selectezi si sa prioritizezi acele cuvinte-cheie.

Vei include aici relevanta cuvintelor-cheie, ranking-uri actuale, volumul de cautare, paginile in raking, popularitatea domeniului, optimizarea continutului si rezultatele paginilor.

4)     Alege cuvintele-cheie in procesul de optimizare SEO pentru site

Am ajuns la ultima etapa din procesul de analiza SEO. Este timpul sa analizezi datele adunate anterior pentru site-ul tau si pentru site-urile ce se afla in competitie cu tine. Acum folosesti criteriile de a selecta cele mai bune cuvinte-cheie pe care si tu sa le targetezi. Focuseaza-te pe atingerea scopurilor pe termen scurt, mediu si lung. Focuseaza-te pe cuvintele-cheie cu relevanta crescuta, pe volumul cautarii si pe profitabilitate. Cel mai bun punct de incepere este un ranking, unde esti in competitie in ceea ce priveste popularitatea si continutul.

Poti folosi urmatoarele tool-uri pentru analiza SEO

Ursele informatiei si anumite instrumente – pe langa cele traditionale din motoarele de cautare – te pot ajuta sa implementezi procesul:

·        Pentru identificarea competitorilor foloseste Similar Websites Ranking & Sites Profile

·        Pentru a identifica cuvintele-cheie in analiza SEO foloseste SEMrush for ketword data

·        Pentru identificarea rankingului foloseste Authority labs, Advanced Web Ranking, Positionly

·        Pentru a identifica popularitatea foloseste Moz SEO Toolbar, CognitiveSEO Backlink Explorer sau MajesticSEO

·        Pentru identificarea optimizarii paginilor foloseste Web page SEO analysis tool si Page Comparison tool din SEO chat a semi-automatiza procesul, foloseste Moz Keyword Difficulty si SERPs Analysis tool, SERPIQ sau SEMrush Keyword Difficulty Tool

Latest news

- Advertisement -spot_img

Related news