Dupa ce ANCOM a emis o decizie de suspendare a activitatii Total Post Services SRL, decizia de suspendare a fost anulata de Curtea de Apel Bucuresti. Cei mai multi dintre clienti au ales sa continue parteneriatul cu Total Post, astfel ca firma de pe piata corespondentei adresate si-a crescut de peste trei ori afacerile anul trecut, de la 11 milioane lei in anul 2011 la peste 35 milioane lei in 2012. Toate acestea, in conditiile in care Posta Romana nu mai stie cum sa-si gestioneze… pierderile.
In acelasi timp, numarul clientilor care folosesc reteaua Total Post a fost in crestere cu 60% fata de 2011, ajungand in 2012 la peste 200 de companii. Printre acestia se numara UPC, BCR, CEC Bank, UniCredit Tiriac Bank, Apa Nova Bucuresti sau NextGen Communications.
“Anul 2012 a fost un an dificil avand in vedere conditiile de pe piata, volumul total al trimiterilor postale din Romania fiind estimat la nivelul celui din 2011, aproximativ 450 milioane de scrisori. Vorbim aici doar de scrisorile interne. Cu toate acestea, Total Post a continuat sa investeasca atat in extinderea retelei, cat si in dezvoltarea serviciilor oferite. In acest fel am reusit sa atragem clienti noi si sa inregistram o crestere solida a business-ului. Pentru 2013, ne propunem sa pastram acelasi ritm de crestere, cu atat mai mult cu cat de la 1 ianuarie anul acesta a incetat dreptul rezervat Postei Romane asupra expeditiilor postale cu valoare mica. Ne asteptam ca in acest an sa ajungem la o marja a profitului operational de 8-10%”, a precizat Dan Rosu, director de dezvoltare Total Post.
In 2012, Total Post a livrat 43 milioane scrisori, cu o crestere de peste patru ori fata de 2011 si se asteapta ca anul acesta sa ajunga la 55 milioane livrari. Aria de distribuire Total Post acopera intreaga tara la nivel de resedinte de judet, dar si anumite orase secundare si zone rurale.
“Cu toate ca pana la inceputul acestui an piata serviciilor postale a fost dominata de monopolul postei de stat, noi am fost un fel de pioneri in acest sector, avand ca scop precis oferirea unor solutii moderne de servicii postale, care sa integreze si servicii conexe, ca tiparituri sau incasare. Astfel am reusit sa ajungem la o cota de piata de 9-10%, fiind singura companie privata care a operat pe aceasta piata la nivel national pana in acest moment”, completeaza Dan Rosu.
De meserie… director
Succesul tinerei firmei poate fi explicat intr-o anumita masura si de faptul ca Dan Rosu, directorul de dezvoltare, are o experienta profesionala de peste 16 ani, din care 14 la nivel de senior management.Acesta ocupa in anul 1999 pozitia de director comercial retail in cadrul grupului RTC, in perioada 2002-2004 a fost avansat in calitate de Director Executiv al magazinelor Diverta, iar intre 2004 si 2008 a fost CEO al Diverta.
Aici a fost resposabil de recrutarea persoanelor cheie si formarea unei echipe manageriale performante, administrarea retelei de peste 70 magazine, precum si de stabilirea strategiei si obiectivelor de business pe termen mediu.
In 2008 face trecerea catre sectorul serviciilor postale, ocupand pozitia de director general in cadrul TCE Post. Dupa trei ani in care a transformat business-ul TCE Post intr-unul profitabil, devine director de dezvoltare al Total Post Mail Services. Compania are aproximativ 1.000 de angajati, din care peste 75 % sunt localizati in cele mai importante regiuni ale tarii.
Dan Rosu este responsabil de optimizarea si standardizarea fluxurilor operationale ale companiei, coordonarea proiectelor de implementare ale clientilor noi, dezvoltarea si implementarea de noi proiecte privitoare la extinderea retelei de distributie precum si de lansarea unor noi linii de business.