„Little Fires Everywhere”: diferentele dintre carte si serial

Nu este usor sa transformi un roman apreciat intr-un serial apreciat, dar „ Little Fires Everywhere ” a mizat foarte mult pe echilibrarea balantei. Noul serial aduce povestea lui Celeste Ng pe micul ecran pentru a vorbi despre custile invizibile in care traiesc personajele ei, care traiesc intr-o suburbie bogata a anilor 90, unde tensiunile de clasa si rasa sunt mai mult decat evidente .

 Stilul sau este asemanator cu cel din „Big Little Lies”, si nu numai pentru ca il impartaseste pe marea Reese Witherspoon , ci pentru ca compune o intriga misterioasa care ii dezvaluie secretele in mediul pasiv-agresiv al unei mini-societati precum Shaker’s . Povestea ii pune pe Elena Richardson (Whiterspoon), o mama „model” care pregateste cu meticulozitate mesele celor patru copii in fiecare dimineata si planuieste chiar si activitati sexuale cu sotul ei (doar miercurea si sambata), si Mia Warren ( Kerry Washington ) . artista nou sosita si mama singura care poarta pierderi, traume si dificultati financiare. Dar cum s-a schimbat istoria de la paginile romanului la seria regizat de recent decedatLynn Shelton ?

Trecem in revista problemele care au suferit cele mai multe schimbari in aceasta tranzitie, de la trecutele ascunse dezvaluite acum pana la cel mai important mister al intregii povesti si care ni se arata in prima scena a seriei: Cine a ars casa sotilor Richardson la inimile lor, fundatii?

Familia Warren sunt afro-americani.

In principiu, s-ar putea spune ca acest lucru nu trebuie considerat o schimbare: culoarea pielii Miei si Pearl (Lexi Underwood) pur si simplu nu este specificata in romanul lui Celeste Ng . Totusi, pe masura ce progresam prin serie, este imposibil sa nu ne dam seama de greutatea pe care o are asupra povestii faptul ca sunt afro-americani, de toate conversatiile si discutiile rasiale care apar intre personaje din cauza acesteia si ca in roman s-a limitat sa fie o chestiune de clasa sociala. Rasismul se afla in centrul povestii de pe ecran si de aceea este una dintre marile schimbari pe care a suferit-o fata de roman, unde, desi nu este specificat, este implicit ca cele doua familii principale sunt alb.

Sexualitatea Miei

Sunt modificari care se fac in adaptarile de televiziune cu intentia de a simplifica complexul, iar asta ne face sa pierdem unele dintre cele mai interesante detalii ale materialului sursa. Acest lucru se intampla cu sexualitatea Miei Warren, care este o mare schimbare. In roman, Mia iese ca asexuata . El afirma ca nu a vazut niciodata un barbat adult gol si ca nu simte acea electricitate, acea tensiune sexuala care ne duce la relatii. Este o viziune foarte subreprezentata asupra sexualitatii feminine, si care in serialul se schimba cu ceva mai mult, sa zicem, „realist”: in cuvintele fiicei sale, Mia este o femeie libera care se culca cu cine vrea si cand ea. vrea.. Intr-o scena ciudat de inutila din serie, o vedem facand sex cu un barbat in masina ei, in timp ce un bebelus Pearl doarme pe bancheta din spate. Relatia ei cu sexul este perceputa ca fiind ciudata (dupa cum vom descoperi, ea a ramas insarcinata prin inseminare artificiala in timp ce era inca virgina), dar ajunge sa fie incadrata in ceva ce spectatorii pot recunoaste. In plus, ajuta la intensificarea contrastelor cu viata sexuala a Elenei .

Eseul lui Lexie

Seria exploreaza modul in care povestile potrivite puternice care nu sunt ale lor, iar cel mai bun exemplu este atunci cand fiica cea mare a Elenei, Lexie ( Jade Pettyjohn ), ia eseul scris de Pearl pentru a denunta sexismul si rasismul profesorului de matematica de la institut la asigura intrarea lui la Universitatea Yale . Centrul cerea o relatare a unei situatii dificile din viata ei si, ei bine, Lexie nu a avut nicio dificultate sa relateze. In serial, tanara gaseste scrisul si il trece drept al ei fara sa spuna nimanui. In roman, pe de alta parte, Pearl este cea care accepta sa scrie povestea in numele ei.. Intr-un fel, serialul ii indeparteaza capacitatea de a decide daca doreste ca experientele ei sa fie exploatate si expropriate in acest fel, dandu-i o demnitate care, in roman, reprezinta supunerea fata de caile convingatoare ale clasei privilegiate.

Orientarea sexuala a lui Izzy

Desi este unul dintre cele mai explorate subiecte din serial, adevarul este ca romanul nu precizeaza niciodata orientarea sexuala a lui Izzy (Megan Stott) , fiica cea mica a Elenei. Cu numele Isabelle, cu care mama ei insista sa o cheme in ciuda dorintelor ei, este cea mai conflictuala adolescenta din gospodaria Richardson pentru ca nu vrea sa se imbrace ca o papusa sau sa studieze pentru o cariera conventionala. In emisiune vedem ca iadul care traieste in institut se naste din despartirea brusca de cea mai buna prietena a ei, care acum este dedicata „bullying-ului” in timp ce toti ceilalti o ignora pentru ca este ciudatul, dar motivul conflictului va fi dezvaluit mai mult dupa-amiaza: ambele au fost prietene secrete timp de un an, iar acum, de teama ca altii o vor respinge, isi leapada prietena, acuzand-o de hartuire. In roman, motivul pentru toata aceasta situatie este pur si simplu ca el este diferit de ceilalti, cu traume care nu provin din sexualitatea lui reprimata, ci din relatia cu mama sa.

Fotografia Miei in cada

Unul dintre micile mistere care strabate intriga, si a carui istorie nu o vom descoperi decat in ​​ultimele episoade, este o fotografie pe care Mia refuza sa o vanda si pe care ulterior o va face pentru a o ajuta pe prietena ei Bebe ( Lu Huang ) sa plateasca cheltuielile lui. procesul pentru custodia fiicei sale. Dar in roman nimic din toate acestea nu este necesar si, de fapt, fotografia nici macar nu exista : avocatul o reprezinta gratuit dupa ce a aflat despre cazul ei prin stiri (campania media este conceputa de cei doi prieteni), iar Mia nu trebuie sa suporte cheltuielile. Deci , de ce sa includeti aceasta fotografie, in care o tanara insarcinata Mia este vazuta in cada?Acea imagine este intrarea spectatorilor atat la adevarul despre sarcina ei, cat si la istoria pe care a avut-o cu Pauline Hawthorne, autoarea fotografiei si mentorul ei artistic la New York. In roman nu a fost altceva decat atat, dar in emisiune creeaza si o anumita relatie romantica intre cei doi care va fi frustrata de moartea lui Pauline de cancer. Fotografia reprezinta astfel amintiri foarte dureroase care raman ascunse in istorie pana la episodul „flashback” in care aflam intregul adevar. Este, prin urmare, un instrument narativ pentru micul ecran .

Trecutul Elenei

Este curios sa descoperim, dupa ce am vazut serialul, ca romanul nu ofera prea multe informatii despre viata Elenei Richardson anterioara acestei povesti . Si este curios pentru ca, in serial, formeaza unul dintre cele mai surprinzatoare episoade, cu care putem intelege mai bine de unde vine personajul si de ce este plina de regrete si frustrari. Totul incepe cand Elena era o jurnalista aspiranta in vacanta la Paris cu iubitul ei Jamie, care decide sa se desparta de ea pentru ca nu vrea sa intre in planurile ei prestabilite: sa se intoarca la Shaker, sa se stabileasca in proprietatea parintilor ei. , intemeiaza o familie si mori in shaker. Ideile lor de viitor se ciocnesc si Elena decide sa-si continue planul pe care, dupa cum vedem, il indeplineste perfect cu un alt barbat.. Dar acel cos de a fi un jurnalist de renume este inca acolo, iar cel mai mare punct de tensiune va veni odata cu nasterea lui Izzy, a patra fiica a ei si pe care nu si-a dorit sa o aiba, pentru ca responsabilitatile care le vor presupune ii vor ingropa pentru totdeauna cariera profesionala. . Serialul insinueaza ca antipatia lui pentru tanara vine de acolo, dar romanul nu face niciodata astfel de presupuneri si nici nu subliniaza atat de clar ca Elena a vrut sa renunte la o familie pentru a-si continua cariera. De asemenea, nu exista nicio inregistrare in carte ca l-a mai vazut vreodata pe Jamie. Tentatiile pe care personajul le traieste pe ecran sunt foarte departe de rectitudinea morala pe care personajul si-o impune pe hartie.

Cine arde casa?

Am putea crede ca un element la fel de central al povestii precum incendierea casei Richardson ar fi fidel romanului. Dar adevarul este ca nu si are foarte mult sens. In roman, Izzy arde casa . Tensiunile cu mama ei ajung la un punct nesustenabil si ea decide sa dea foc patului fratilor sai creand acele „focuri mici peste tot”. In serial, copiii mai mari, fara Izzy, ard casa . Dupa o cearta cu Elena, in care scapa ca a fost o fiica nedorita, cea mai mica dintre Richardson fuge pentru a nu se mai intoarce niciodata. Fratii sai sunt lasati complet afectati de cearta si decid sa se uneasca pentru a arde cusca in care au trait.A arde casa inseamna a arde toate aspiratiile de perfectiune la care mama le-a supus de-a lungul vietii . Este o rebeliune cu drepturi depline care modifica finalul romanului lui Celeste Ng pentru a include intreaga familie in aceasta distrugere a vietii ei sufocante.

Latest news

- Advertisement -spot_img

Related news