In sanctuarul parfumurilor

Cristina Balan, fondatoarea parfumeriilor Elysee, a initiat demersul stiind exact ce vrea sa le ofere clientilor – nu doar un magazin, ci o experienta memorabila, un adevarat coup de foudre.

Cu siguranta ceea ce impresioneaza la inceput este cladirea, o vila de patrimoniu restaurata la deplina splendoare de odinioara, spatiul din Piata Lahovary care acum a devenit sinonim cu un concept aparte, al celor mai exclusivisti si luxoase miresme: Elysee Maison des Parfums. Aici ma asteapta Cristina Balan, efervescenta ca intotdeauna, caci pasiunea ei pentru parfumuri transpare din fiecare zambet si detaliu. Acest entuziasm și continuă cautare de mirosuri speciale au motivat-o initial: „In toate vacantele oriunde in lume, de cate ori intram intr-o mica parfumerie, ma simteam agresata – fie de spatiu, fie de atitudinea consultantului. Imi doream un loc altfel, in care sa pot intra in atmosfera, in starea de spirit potrivita pentru a aparea acelui coup de foudre cu parfumul pe care ti-l doresti ”.

De aici a pornit in 2008 un proiect care in prezent include acest spatiu, plus inca doua magazine (pe Calea Victoriei si la Marriott) si un shop-in-shop la Constanta. Pentru Cristina si sotul ei, care este de asemenea implicat, Elysee „nu reprezinta o afacere principala, de aceea nu permite sau lejeritate in intreaga abordare, astfel incat clientul sa simta ca nu este presat, ca poate reveni oricand sa isi aleaga parfumul, sa se lase sedus ”.

Si, intr-adevar, ritualul seductiei functioneaza fara gres: cu un portofoliu impresionant de case – Penhaligon’s, Amouage, Xerjoff, Heeley, Montale, Serge Lutens si multe alte nume de impact pentru cunoscatori -, este imposibil sa petrec mai mult de 15 minute in magazin fara a te raporta altfel la simtul mirosului si la interactiunea cu un parfum. Iti schimba perspectiva in cea mai delicata si subtila maniera cu putinta sau, din contra, in cel mai brusc si revelator mod. Te indragostesti fulgerator sau pasiunea se aprinde incet – oricum ar fi, pleci altfel, totul este sa iti acorzi timp. Exact asta isi doreste Cristina de la cei care intra intr-una din incaperile somptuoase ale casei: „Parfumul nu este o nevoie de baza, mai ales parfumul exclusivist, ci este un rasfat maxim si trebuie sa simti nu ca in momentul acela cumperi, ci ca te indragostesti. Pentru ca este cel mai intim accesoriu, e ca atunci cand te lasi sarutata, intra in chimia pielii tale. Chiar trebuie sa te reprezinte, sa spuna cine esti, nu doar ca porti cea mai noua si mai trendy lansare ”.

Pentru ca acest ritual sa se desfasoare ca la carte, Cristina pune accent pe educatia clientilor si de aceea a demarat campania „Ingredientul lunii”. Este mandra ca a avut un ecou extraordinar, a fost recunoscut inclusiv pe plan international, si ca a primit felicitari si de la Roja Dove, un guru al parfumeriei. „Aducem lunar un ingredient special de la scoala de parfumerie de la Versailles si le aratam clientii ce inseamna cu adevarat vetiver, patchouli, unt de iris, ingredient de maxima calitate care se folosesc in parfumeria exclusivista si diferenta fata de parfumeria de masa, care inseamna in mare parte substituenti chimici. ” Din observatiile Cristinei, se pare ca romanii sunt destul de curajosi, caci la Elysee se vand mult parfumuri cu personalitate puternica – orientale, gurmande, lemnoase, arome nicidecum neutre.

Iar aceasta introducere in universul parfumurilor si cosmeticelor rare nu poate fi completa fara realizarea unui profil olfactiv, un serviciu special oferit de Elysee pentru a desavarsi experienta personalizata de aici. „Ni se solicită foarte des consultări pentru realizarea unui profil olfactiv, vin clienți și din Germania, Ucraina, Croația – chiar dacă magazinele lor au brand-urile exclusiviste, nu au aceste servicii.” Desi, prin natura job-ului, am fost expusa aproape excesiv la tot arsenalul si detaliile implicate in marketarea parfumurilor pana intr-acolo incat ma mai incanta prea putine creatii olfactive, trebuie sa recunosc ca nu am putut rezista invitatiei de a-mi contura profil . Stiu ce nu imi place, asa ca am exclus din start aromele dulci, orientale sau fresh, si am pornit intr-un „voiaj” olfactiv cu un traseu definit de miresme pudrate si lemnoase. A necesitate multa rabdare din partea consultanta de la Elysee, desi a inteles repede ca rezonez la iris, deoarece ma aflam in cautarea unui coup de foudre precum cel mentionat de Cristina, insa experienta a fost marcata de o descoperire de senzatie, ca orice calatorie reusita .

 

 

Latest news

- Advertisement -spot_img

Related news