Despre proiectele (false?) pentru biciclişti şi Sorin Oprescu

Îl ascult pe Lucian Mândruţă la Radio Guerrilla vorbind despre proiectul Bicicleşti, prin care îşi propune să obţină acord de la Primărie să organizeze în fiecare duminică o plimbare cu bicicletele din Parcul Herăstrău până în Centrul Vechi. Cu sprijinul Gândul.info şi Pro Sport.

Spune că Oprescu ştie despre planul lui, dar nu l-a aprobat încă. Că îl va implementa chiar dacă nu îl aprobă, fără închiderea circulaţiei. Că el nu susţine pistele de biciclete, ci preferă marcajele imaginare pe partea dreaptă a carosabilului unor piste de biciclete pe trotuare. Nu am înţeles de ce a exclus din start posibilitatea existenţei pistelor de biciclete pe carosabil.

Reale, nu imaginare.

Eu vreau piste reale, pentru că, dacă sunt imaginare, risc să mi le imaginez doar eu, nu şi şoferul de lângă mine.

Pe de altă parte, revenind la acest proiect, nu sunt sigură că îl înţeleg. Cerem aprobare la primărie pentru a închide o bandă de circulaţie o zi pe săptămână pe o distanţă de câţiva kilometri. De ce? Oare rezolvăm ceva cu asta? Dacă eu duminica vreau să merg în Cotroceni, nu în Centrul Vechi? Dacă vreau să vin în centru din Titan? Dacă vreau să merg pe bicicletă vineri, nu duminică?

Nu neg importanţa proiectelor de orice fel care încurajează mersul pe bicicletă. Dar am o problemă cu proiectele pe care Primăria şi le poate pune în palmares pentru a-şi mai lua vacanţă de la problemele bicicliştilor pentru încă două-trei luni.

Am o problemă cu proiectele fals funcţionale pe care Primăria şi le poate pune în palmares pentru a-şi mai lua vacanţă de la problemele bicicliştilor pentru încă două-trei luni.

Următorul comunicat de presă venit de la primarul Sorin Oprescu va vorbi despre cum Primăria face eforturi să împace şi bicicliştii şi şoferii din Bucureşti. Despre cum ascultă dorinţele cicliştilor din Bucureşti şi le dă aprobări să se plimbe în fiecare duminică pe Calea Victoriei. 

Aşa cum s-a întâmplat în trecut cu pistele ilegale de pe trotuare, care au înghiţit 11 milioane de euro degeaba. Sau cum s-a întâmplat cu pista de biciclete anunţată pe Berzei, care are o lungime de aprox 250 de metri. Aşa cum se întâmplă acum cu pistele anunţate pe Rebreanu şi în Pantelimon. Sau cu axele nord-sud est-vest.

Mi-ar plăcea o Calea Victoriei închisă duminica. Dar nu aş vrea să susţin mişcarea asta tăindu-mi, în acelaşi timp, craca de sub picioare şi luându-mi la revedere de la proiecte de infrastructură reală pentru biciclişti pentru încă cine ştie cât timp.

Sper să n-am dreptate.

În rest, de acord cu mesajele campaniei, simpatice 🙂