De ce majoritatea mașinilor de șosea au tractiune pe față?

Majoritatea mașinilor produse astăzi sunt cu tracțiune față, deoarece se presupune că ar asigura o conducere mai sigură și costuri de producție mai mici. Dar este așa în realitate?

Moda auto vine și trece, doar pentru a reveni câțiva ani mai târziu. Nu va trece singurul aspect despre care producătorii nu vor să vorbească, adică moda economisirii. De fapt, întreaga dezvoltare a industriei auto este subordonată reducerii costurilor. Se întâmplă adesea ca ceea ce, din perspectiva unui utilizator individual, poate părea economii nesemnificative, atunci când este înmulțit cu câteva sute de mii de exemplare de producție, aduce producătorilor bani. Mulți bani!

De ce mașinile folosesc tracțiunea față?

În primul rând – este cea mai ieftină unitate din producție, așa cum se poate vedea pe site-urile de vânzare mașini, căci în prezent, designerii se concentrează în principal pe profit. Industria auto este o afacere care trebuie să plătească, iar lipsa nevoii de componente precum arborele elicei sau diferențialul spate, care pot fi integrate în cutia de viteze în cazul tracțiunii față, reduce costurile de producție. Dacă ai găsit o mașină de vânzare și îți place, nu uita să intri pe site-ul carVertical înainte de achiziție. 

În al doilea rând – greutatea mai mică înseamnă o economie de combustibil mai mare – în epoca economiilor, a limitărilor de emisii, a ecologiei și a tuturor ideilor asociate cu aceasta, producătorii trebuie să numere fiecare picătură de combustibil pe care ar trebui să o folosească vehiculul lor. Mașina cu tracțiune față, datorită lipsei necesității de a instala componente suplimentare, este mai ușoară și are pierderi de putere mai mici.

În al treilea rând – siguranța pasivă – așa cum probabil ai observat în ultima vreme, oamenii sunt înnebuniți după securitate. Acesta este probabil motivul pentru care majoritatea producătorilor folosesc tracțiunea față pentru majoritatea modelelor – nu fiecare șofer este Colin Mcrae, nu toată lumea are un permis de raliu și capacitatea de a echilibra greutatea vehiculului în mod corect în viraj. Iar 90% dintre utilizatorii drumurilor sunt oameni care au nevoie de o mașină pentru a ajunge de la A la B într-un confort relativ. În plus, pe o suprafață alunecoasă, învârtirea roților din față nu este la fel de periculoasă ca axa spate – cel mult, se va pierde puțin din tracțiune, dar, în cazul tracțiunii spate, dacă nu poți controla cu îndemânare volanul , poți ajunge să te înfășori în jurul copacului. 

În al patrulea rând – preferințele clientului – clientul de astăzi tratează mașina ca pe un mijloc de transport pentru el, familia și proprietatea sa. Vreau mult spațiu în interior și un portbagaj imens. Vehiculele cu motor frontal transversal, cu aceleași dimensiuni, pot economisi mai mult spațiu pentru pasageri și bagaje datorită capotei „mai scurte”. În plus, lipsa unei tracțiuni pe spate înseamnă că podeaua portbagajului poate fi reglată mai jos, ceea ce se traduce direct într-un spațiu util mai mare. 

Astfel de modele sunt frecvente pe site-urile de vânzări mașini pre-utilizate și vei avea garanția că faci o alegere bună doar atunci când vei intra pe bestvindecoder.com pentru a afla istoricul vehiculului, pe baza numărului VIN. 

Există doar avantaje la mașinile cu tracțiune pe față?

Există o problemă cu tracțiunea față. Ford a dovedit că puterea ce depășește 300 CP poate fi direcționată cu succes doar către puntea față, și concurența știe bine, vânzând mașini precum Civic Type R sau Megane RS. Cu toate acestea, mașinile puternice cu tracțiune față au avut întotdeauna și probabil vor avea probleme de tracțiune. 

Axa din față pur și simplu nu se poate dubla – fie accelerezi, fie virezi – nu poți face bine două lucruri în același timp. Remediul pentru această stare este drive-ul, care este din ce în ce mai des ales de producătorii de mașini fără compromisuri. O unitate care, cu o rezervă de putere suficient de mare, este capabilă să ofere o experiență de condus asemănătoare unei mașini cu tracțiune spate, păstrând în același timp o caracteristică de condus foarte neutră, care îți permite să controlezi mașina chiar și în condiții dificile.

Latest news

- Advertisement -spot_img

Related news