Afaceri in franciza. Carrefour continua sa se dezvolte

Grupul Carrefour mizeaza foarte mult pe conceptul de franciza, concept care l-a ajutat sa incheie o serie de parteneriate cu jucatori locali din retail si sa se extinda pe piata din Romania. Ultimele afaceri incheiate de lantul comercial francez au permis intrarea in reteaua reteaua Express a doua noi magazine de proximitate in franciza: Express RostCom Avantgarden in orasul Brasov, prin colaborarea cu RostCom, retea cunoscuta pe piata din Brasov, respectiv Express Pipera-Tunari nr. 34 in Voluntari, prin colaborarea cu Traditional Ecologic. Numarul de unitati in acest format se ridica la 30, dintre care 3 magazine operate in sistem integrat si 27 in franciza.

„Conceptul de franciza propus de catre Carrefour Romania permite partenerului care are o afacere de familie (1-3 magazine) sau o retea de magazine sa pastreze, sa administreze si sa isi dezvolte aceasta afacere. Afacerea este in continuare condusa de catre proprietarul acesteia care este asistat in gestionarea magazinului de catre Carrefour Romania. Scopul Carrefour este acela de a mentine specificitatea fiecarui comert de proximitate, respectand rezultatul anilor de experienta a partenerilor sai si adaugand elementele Express distinctive pentru a intari si dezvolta ceea ce exista deja. Nu cream metri patrati noi de comert de proximitate modern care sa asfixieze comertul deja existent, ci sprijinim ceea ce exista deja”, sustin reprezentantii Carrefour.

Grupul francez Carrefour are in Romania 124 magazine, dintre care 24 hipermarket-uri Carrefour, 69 supermarket-uri Market, 30 de magazine de proximitate Express si un magazin online. Retailerul a avut anul trecut pe piata romaneasca vanzari de 986 milioane euro, fara TVA, cu 3% mai mari fata de valoarea din 2011.

Nu este singura companie de retail care mizeazape dezvoltarea in sistem franciza. Mega Image isi extinde in mod constant reteaua de magazine, ajungand la 239 de locatii. Lantul de retail ofera, prin conceptul Shop&Go, posibilitatea celor care vor sa devina antreprenori sa preia un magazin pe care sa-l gestioneze. Firma pune la dispozitie experienta sa in comert, in timp ce persoanele interesate pot opera un astfel de magazin, fara riscurile de a incepe de la zero.

Parte din Delhaize Group, Mega Image este cel mai mare lant de supermarketuri din Romania cu o retea ce cuprinde 239 magazine in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Brasov, Targoviste si alte orase, sub marcile Mega Image (145) si Shop&Go (94). Anul trecut, Mega Image a obtinut un profit de 3,5 ori mai mare decat in 2011, de 46,7 milioane lei (10,5 milioane euro), la o cifra de afaceri cu 44% mai ridicata, de 1,75 miliarde lei (394 milioane euro).