Exercitii de stretching la birou

0
14

Foarte multi dintre noi petrecem ore in sir in fata calculatorului, pe un scaun, stand nemiscati timp de cateva ore. Acest “obicei” nu este deloc sanatos pentru oasele, muschii si articulatiile noastre, ducand la dureri de spate, de gat sau chiar probleme ale incheieturilor.

Pentru a evita toate aceste afectiuni este bine sa ne facem timp, macar 5 minute pe ora, pentru cateva exercitii de stretching, care sa ne mai detensioneze muschii.

Exercitiul 1: ridica-te si aseaza-te pe scaun de cateva ori la rand, fara a te folosi de maini. Acest lucru va ajuta la diminuarea durerilor de spate.

Exercitiul 2: cand stai jos si simti ca te doare gatul poti incerca acest exercitiu. Ridica umerii cat de mult poti, cam pana la nivelul urechilor, mentine pozitia 3-4 secunde, apoi relaxeaza-te si revin-o la pozitia initiala. Dupa 3-4 repetari scutura usor capul stanga-dreapta si sus-jos.

Exercitiul 3: pentru incheieturile mainii este bine sa strangi pumnul, sa ridici mainile in fata si sa faci miscari circulare doar din incheietura mainii. Daca vrei pentru umeri, fa acelasi lucru, numai ca cercurile le vei face in acest caz din umeri, miscand tot bratul.

Exercitiul 4: daca scri mult la laptop si iti obosesc degetele, atunci trebuie sa tii cont de urmatorul exercitiu. Intinde o mana cu palma desfacuta spre podea. Cu cealalta mana tragi de degete spre tine, apoi spre podea (atat cat iti permite flexibilitatea). Repeta de 3 ori pe aceeasi mana, apoi treci la mana cealalta. Dupa exercitii scutura usor mainile si relaxeaza-le.

Exercitiul 5: tot pentru durerile de spate sunt recomandate si rotirile de trunchi. Atunci cand stai jos, incearca sa iti rotesti trunchiul cat de mult poti inspre dreapta, apoi inspre stanga. Mentine pozitia timp de 3-4 secunde. Te poti ajuta si de spatarul scaunului (te tii cu mainile de spatar sau tragi usor pentru o rotire cat mai buna).

Exercitiul 6: pentru a-ti pune circulatia in miscare la nivelul picioarelor, fa urmatorul exercitiu cand stai jos. Stand pe scaun, ridica-ti picioarele pana cand sunt perfect drepte. Acum flexeaza si indreapta degetele picioarelor de cateva ori. Lasi picioarele jos si te relaxezi, dupa care mai repeti de 3-4 ori exercitiul.

Exercitiul 7: pentru relaxarea umerilor si a partii superioare a trunchiuui este recomandat urmatorul exercitiu. Ridica mainile deasupra capului, cu palmele catre tavan. Pe masura ce ridici privirea catre tavan iti intinzi cat de mult poti mainile (ca sic and ai incerca sa ajungi la ceva foarte sus). Stai 2-3 secunde in aceasta pozitie, apoi coboara privirea si mainile lent. Relaxeaza-te.

Exercitiul 8: daca vrei sa iti intinzi bine spatele, atunci imbratiseaza-te! Mainile sunt incrucisate, si vor atinge omoplatii. Tot ce trebuie sa faci este sa te incordezi si sa te relaxezi de cateva ori.