Americanii au cheltuit 59 de miliarde de dolari de Black Friday. Cat au cheltuit romanii

0
40

Cheltuielile totale ale americanilor in cele trei zile ale campaniei Black Friday, care marcheza startul sezonului de vanzari de iarna, au crescut cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 59,1 miliarde dolari, iar vanzarile online au depasit vineri pentru prima data 1 miliard de dolari.

Retailerii au raportat un avans consistent al vanzarilor in weekend-ul Black Friday, care incepe joi seara de Ziua Recunostintei si se incheie duminica, cu mai multi clienti in magazine, dar si un interes mai ridicat pentru discount-urile oferite online, scrie cotidianul Wall Street Journal, preluat de Mediafax.

Avansul cheltuielilor nu a fost insa la fel de robust ca in anul anterior, iar unii indicatori au aratat declinul vanzarilor in magazine in ziua de vineri, Black Friday, ridicand semne de intrebare daca nu cumva strategiile retailerilor atrag in aceast interval cheltuieli care ar fi avut loc in urmatoarea perioada.

Retailerii cu prezenta online solida au fost cei mai bine pozitionati pentru a castiga: pentru prima data, mai mult de jumatate din consumatori au afirmat ca au cumparat de pe internet in cele trei zile.

Doar vineri, cheltuielile online au trecut, pentru prima data, de 1 miliard de dolari, potrivit datelor firmei de analiza comScore Inc . Cheltuielile totale pentru cele patru zile s-au ridicat la 59,1 miliarde de dolari, cu 13% mai mult fata de acelasi interval anul trecut, a anuntat Federatia Nationala a Retailerilor. Anul trecut, vanzarile au crescut cu 16% .

Un sondaj realizat pentru organizatia retailerilor de firma BIGinsight a aratat cheltuieli medii de 423 dolari pe parcursul weekend-ului pentru fiecare consumator, in urcare cu 6% raportat la 398 dolari anul trecut.

Un debut in forta al sezonului de vanzari de iarna nu inseamna neaparat o crestere a cheltuielilor in acest interval, noteaza Wall Street Journal. Unii retaileri sunt preocupati ca sezonul de iarna va avea rezultate slabe.

“Ma tem ca educam consumatorul sa cumpere doar in acest weekend”, a declarat John Abt, coproprietar al retailerului american Abt Electronics. Vanzarile companiei de Black Friday au crescut cu 22%, iar cele online cu 64% de Ziua Recunostintei.

In Romania, vanzarile retailerilor au fost cu mult sub 100 de milioane de euro in cele 3 zile de Black Friday. Astfel, Altex a anuntat vanzari de 15 milioane de euro, in timp ce Flanco estima vanzari de 12,2 milioane de euro. In cazul eMag, care nu a prezentat cifre oficiale, se estimeaza ca vanzarile au depasit 20 de milioane de euro. In medie, cei care au facut cumparaturi de Black Friday au cheltuit in jur de 120-150 de euro.